fbpx

FORGOT YOUR DETAILS?

Uwaga! Popełniając te 8 błędów nigdy nie zbudujesz marki w Social Media!

Czy chcesz zbudować swoją markę w Social Media trzy razy szybciej niż Twoja konkurencja?

Jeśli odpowiedziałeś na to pytanie twierdząco przeczytaj ten artykuł do końca.

Coraz częściej spotykam osoby, które pytają mnie co robią źle na swoich profilach Facebook. Być może i Ty jesteś taką osobą, która ma już dosyć popełniania błędów podczas budowania swojej marki w Social Media. Zgaduję, ale być może jesteś już zmęczony brakiem postępów i ciągłą stagnacją na Twoich profilach internetowych? Być może zastanawiasz się czym zraziłeś swoją publikę i część z nich przestała Cię obserwować?

Jeśli wiesz o czym piszę, czytaj dalej.

Myślę, że cała ta sytuacja może wyglądać nieco inaczej i w sumie będzie to korzystne dla Ciebie.

Może chciałbyś mieć bardzo dobrze zbudowaną markę w Social Media, która będzie przyciągać do Ciebie tłumy?

Być może chciałbyś wykorzystać maksymalnie swoje umiejętności w Social Media, dzięki czemu stworzysz mocną markę na rynku?

Logiczne jest więc, że nasuwa się pytanie: Jak? Jak to zrobić? Jak zbudować Mocną Markę w Social Media?

Rozwiązaniem może być eliminacja ośmiu najczęściej popełnianych błędów, a w konsekwencji nowe otwarcie i budowa mocnej marki w Social Media na solidnych fundamentach.

Jeśli jesteś przedsiębiorcą, e-marketerem w Social Media, studentem, który stawia pierwsze kroki w zarabianiu w Internecie, network marketingowcem to dowiesz się czego nie robić, aby uniknąć największych błędów dzięki czemu Twoja marka będzie bardziej szanowana i ceniona na rynku.

Jeśli chcesz osiągnąć pożądane rezultaty to przestrzegaj żelaznych zasad funkcjonowania na Facebooku i nie popełniaj tych błędów.

BŁĄD 1: Brak zaktualizowanego Profilu na Facebooku

Czy zdarzyło Ci się, że zaprosiłeś kogoś do znajomych, a on nie akceptował Twojego zaproszenia? Jeśli tak, to pierwsze co mi się nasuwa do głowy. Czy Twój profil na Facebook był w pełni zaktualizowany? Czy posiadał zdjęcie profilowe, zdjęcie w tle, biogram, zdjęcia?

Doskonale pamiętam jak kilka lat temu wysyłałem bezsensownie setki zaproszeń do obcych osób na Facebooku i mało kto akceptował moje zaproszenia. Dopiero po kilku dobrych miesiącach zorientowałem się, że sam bym takiego zaproszenia nie akceptował nie mając w profilu własnego zdjęcia profilowego i całkowity brak biogramu z informacjami o mnie.

Fundamentalnym błędem, który popełniasz w tworzeniu swojej marki na Facebooku jest brak zaktualizowanego profilu. Jeśli ktoś nie widzi  Twojego zdjęcia profilowego, na zdjęciu w tle masz zdjęcie swojego kotka lub pieska, a w biogramie widnieje napis „Tester w: DUREX.” – nie dziw się więc, że użytkownicy Facebooka nie chcą z Tobą nawiązywać kontaktu.

BŁĄD 2: Pisanie i udostępnianie postów o tematyce politycznej i religijnej

Nic nie wzbudza większych kontrowersji niż podzielone zdania na temat polityki czy religii. Jeśli chcesz prowadzić swój profil jako biznesowy udostępnianie i pisanie tego typu postów jest jednym z największych błędów w Social Media. Dlaczego? Jeśli udostępniasz post polityczny jak wspaniała jest partia X, a 40% Twoich klientów popiera partię Y to musisz mieć świadomość tego, że właśnie to 40% klientów może pokazać Ci środkowy palec i kupić produkt lub wybrać usługę u Twojej konkurencji. Pytanie czy stać Cię na to, żeby stracić dzisiaj 30%/40% swoich klientów?

Jednak największym minusem jest to, że przez tego typu zachowania możesz stracić stałych klientów i zniechęcić do siebie potencjalnych – nowych, a Twoje oficjalne konto może zostać zablokowane za udostępnianie treści politycznych i religijnych. Czy

Najlepsze co możesz zrobić dla siebie, swojej marki i swojej społeczności to zachowanie własnego zdania na powyższe tematy dla siebie i nie podawanie go do opinii publicznej. Każdy z nas ma prawo wyboru i powinniśmy to w pełni zaakceptować .

BŁĄD 3: Zakaz SPAMowania

Ile razy zdarzyło Ci się, że ktoś wysłał Ci kilka razy w ciągu tygodnia tą samą ofertę dotyczącą nowego programu internetowego, promocji -30% na kosmetyki w najnowszym katalogu firmy XYZ, nowego programu inwestycyjnego, dzięki któremu po wpłacie 100$ zostaniesz milionerem i będziesz jeździć czerwonym porszendo, czy łańcuszku szczęścia dla ósmego cudu świata. Brzmi znajomo?

Dodatkowo po przejrzeniu historii konwersacji widzisz tylko tego typu wiadomości (czytaj SPAM) – czy nie masz ochoty wejść na jego profil, następnie znaleźć piękny przycisk „Zablokuj” i nie widzieć go w swoim wirtualnym świecie Facebook?

Jak możemy to rozwiązać? Zanim zaproponujesz komuś swój produkt czy usługę zbuduj z nim relację. Nie wysyłaj ludziom na start zniżki 10% na Twój produkt czy propozycji biznesowych, jeśli nie kontaktowałeś się z nim wcześniej bądź nie rozmawiałeś z nimi od dłuższego czasu.

Zapytaj osobę, której chcesz coś wartościowego zaproponować:

  1. Czym się zajmuje na co dzień?
  2. Jakie ma wyzwania?
  3. Jak mógłbyś mu pomóc?

Jeśli nie znajdziesz wspólnej płaszczyzny, na której będziesz mógł pomóc takiej osobie, to nie proponuj jej na siłę produktu czy usługi. Opowiedz pokrótce czym się zajmujesz, w jaki sposób możesz pomóc. Jeśli widzisz, że nie jest zainteresowany/a tym co oferujesz po prostu daj wolny wybór i zostaw osobę z zasianą informacją, z tzw. otwartą furtką.

W dłuższej perspektywie czasu przyniesie to wiele korzyści zarówno Tobie jak i  osobie, której pomożesz. Przedstawisz się z dobrej strony jako normalny człowiek, któremu zależy na drugiej osobie. Zostawisz po sobie dobre wrażenie.

BŁĄD 4: Ciągła sprzedaż na Facebooku

Kolejna sytuacja, którą coraz częściej obserwuję, to robienie ze swojej tablicy na profilu prywatnym czy fanpage straganu z kolejnym wspaniałym produktem firmy XYZ. Wróćmy zatem do podstaw.

Każdy z nas jest człowiekiem i kupuje nie od nikogo innego, jak od drugiego człowieka. Jeśli będziesz wnosił wartość w życie innych to potencjalni klienci chętniej sięgną po Twój produkt/usługę, za którym „stoi” coś więcej –  twoja ponadczasowa wartość. Jeśli robisz ze swojej tablicy śmietnik tylko i wyłącznie ze sprzedażą, która wygląda jak lista przedmiotów do sprzedaży na Allegro to nie ma się co dziwić, że efekt jest okrągły = 0 kupujących.

Jak można to rozwiązać? Zastosuj magiczną zasadę Pareta (80/20) zgodnie z którą według Wikipedii 20% badanych obiektów związanych jest z 80% pewnych zasobów. A po polsku nazwałbym to w ten sposób, że 80% Twojego czasu chodzisz w 20% Twoich ulubionych ubrań. Przykład 2: 20% Twoich klientów przynosi Ci 80% Twoich przychodów. Zastosujmy również zasadę Pareta na naszym profilu w Social Media.

Zapytacie pewnie: Jak? Jak to zrobić? Jak zastosować Zasadę Pareta w Social Media?

80% czasu poświęć na posty merytoryczne. Edukuj swoich odbiorców jaką wartość wprowadzi w ich życie produkt X, czy usługa Y której oferujesz. Inspiruj innych jak Twój produkt czy usługa zmienił/a życie innych ludzi. Jaki problem, wyzwanie może rozwiązać.

20% czasu poświęć na posty sprzedażowe. Pamiętajmy o tym, żeby nie dawać bezpośrednio „czystego” linku do strony z zakupem. Opisz produkt, zamieszczając w poście czy artykule swoją emocję oraz jego zastosowanie, w czym jest pomocny itd.

Z wrzuceniem zwykłego linku na tablicę jest jak z zapukaniem do drzwi czyjegoś domu, a kiedy ktoś Ci otworzy pokazujesz mu swój produkt i patrzysz na niego bez słów, a co robi klient? – zamyka Ci drzwi przed nosem. Identycznie dzieje się na tablicy Facebook.

Psssssst! A jeśli zdecydujesz się skutecznie sprzedawać na Facebooku to na pewno przydadzą Ci się konkretne strategie sprzedaży, aby jak największa ilość Twoich odbiorców kupiła dokładnie Twój produkt. W moim autorskim ebooku zamieściłem 20 piekielnie skutecznych strategii, które możesz wdrożyć od zaraz na swoim profilu osobistym Facebook i sprzedawać więcej.
Możesz go bezpłatnie pobrać tutaj.

BŁĄD 5: Brak systematyczności pisania postów lub zasypywanie postami naszej tablicy

Musisz wiedzieć, że ja również nie jestem idealny, w niektórych obszarach też mam „wąskie gardło” m.in. jest nim systematyczność w Social Media i właśnie brak systematyczności w publikowaniu różnych artykułów, postów niszczy naszą markę w Social Media.

Jeśli dajemy naszym obserwującym konkretną wartość, edukujemy ich, inspirujemy a potem nagle na jakiś czas zaniedbujemy naszą stronę/fanpage, np.  bo pochłonęła nas praca w terenie, czy praca nad pewnym projektem to część z nich może przejść do konkurencji. Z kolei część może pomyśleć, że już się nie zajmujemy daną usługą, ofertą a część z nich może nawet o nas zapomnieć. Niedawno usłyszałem bardzo dosadne słowa „Kiedy nie ma Cię w sieci, masz w portfelu śmieci”. Wziąłem sobie mocno do serducha.

Jednak medal ma również drugą stronę, nie spodziewaj się super wyników kiedy zasypujesz swoją tablicę 4 – 10 postami dziennie. Ludzie dostaną za dużo informacji jednorazowo, a to może przyczynić się do spadku obserwujących, czytelników.

Jakie jest na to rozwiązanie?

Są osoby, które mówią o tym aby wrzucać 1 post dziennie na swój profil prywatny Facebook i 2 posty dziennie na Fanpage, ale są również tacy, którzy wrzucają 3 posty dziennie na profil prywatny i raz w tygodniu na fanpage. Przestań robić JAKOŚ, zacznij dawać JAKOŚĆ.

Ja osobiście stawiam na jakość, nie ilość:

Na profil prywatny Facebook wrzucam 5-7 postów tygodniowo: (https://www.facebook.com/konrad.gandera) i jest to efektywne w budowaniu marki osobistej.

Obierz swoją strategię, którą będziesz w stanie realizować przez minimum 90 dni. Sprawdź swoje wyniki i zobacz co możesz zacząć robić nowego, co powinieneś przestać robić aby pójść krok do przodu. Zaplanuj dokładnie co możesz zaoferować swoim klientom, czego możesz ich nauczyć, jak możesz rozwiązać ich problemy. Naprawdę warto poświęcić czas i wycisnąć z siebie maksimum możliwości w danym momencie, aby napisać świetny post i podzielić się wartością z innymi, a na pewno wróci ona zwielokrotniona.

BŁĄD 6: Zamieszczanie zdjęć z imprez


Zdjęcie z moich osiemnastych urodzin 😉

Czy zdarzyło Ci się umieścić zdjęcie z imprezy, gdzie w jednej ręce trzymasz butelkę wódki, w drugiej pełniutkiego kielonka, a Twoje oczy były tak ciężkie, że nie mogłeś podnieść wzroku? Mnie kiedyś tak się zdarzyło, chyba nawet nie raz…

Każdy z nas jest człowiekiem i musi odreagować na swój sposób. Bądźmy normalni i bądźmy sobą. Ale… Jest jedno ale. Jeśli zamierzasz budować swój profil biznesowo i chcesz żeby ludzie traktowali Cię poważnie to musisz mieć świadomość tego, że takie zdjęcia nie mogą mieć miejsca, bo budują niewłaściwy obraz Twojej marki. Jeśli ludzie postrzegają Cię jako największego imprezowicza w mieście, co weekend zdjęcia z innej imprezy, w tygodniu zdjęcia z piwkiem to uwierz mi, że może być Ci bardzo ciężko zbudować wizerunek osoby, z którą warto współpracować biznesowo.

Jak to rozwiązać?
Jeśli rozpoczynasz działalność biznesową lub jesteś trenerem personalnym i promujesz zdrowy styl życia poświęć swój czas, przejrzyj swój profil w Social Media (Facebook, Twitter, Instagram) od początku istnienia i usuń zdjęcia, które mogą psuć Twój aktualny wizerunek.

BŁĄD 7: Grupowe wiadomości i oznaczanie 99 znajomych w poście

Teraz przyszła kolej na dwie najbardziej irytujące rzeczy. Używając ich na Facebook’u  możesz doprowadzić do usunięcia Cię z listy znajomych lub zablokowania przez Twoich znajomych czy potencjalnych klientów.

  1. Oznaczanie na zdjęciu 100 znajomych na którym ich nie ma, ale robisz to dla sztucznego podbicia zasięgu.
  2. Grupowe wiadomości – Czy zdarzyło Ci się, że ktoś dodał Ciebie i 150 innych osób do chatu grupowego, gdzie poprosił o udostępnienie postu sprzedażowego produktu XYZ?  Jak bardzo byłeś wtedy zdenerwowany, gdy bez wyrażenia zgody zostałeś dodany do konwersacji?

Co w pierwszej kolejności zrobi 95% użytkowników? Kilka magiczny przycisk „Opuść Konwersację”.
Jeżeli wcześniej nie rozmawiałeś z danym użytkownikiem, że będziesz robił chat grupowy dla kilku, kilkunastu, kilkudziesięciu osób i nie uzyskałeś jego zgody nie dodawaj tej osoby do chatu.

BŁĄD 8: Wyśmiewanie, krytykowanie i porównywanie siebie do innych

Czy lubisz być wyśmiewany przez innych? Przypuszczam, że nie.

Jedna z najgorszych rzeczy, które możemy zrobić w Social Media to skrytykowanie kogoś na oczach innych. A musimy mieć świadomość tego, że umieszczając obraźliwy komentarz pod postem Janka Kowalskiego, to również inne osoby go czytają i budują sobie obraz o Tobie opinię.

Budowanie marki osobistej w Social Media to nie tylko dodawanie postów na swojej tablicy i dzielenie się swoją wiedzą oraz doświadczeniem. To przede wszystkim udzielanie się na profilach innych. Pomyśl co piszesz na profilu innej osoby zanim naciśniesz ENTER.

Jak to rozwiązać?

Ja wyznaję prostą zasadę. Doceniaj, a nie oceniaj.

Gwarantuję Ci, że jeśli wyeliminujesz te 8 błędów z budowania Twojej marki na Facebooku to zauważysz nową jakość Twojej osoby i Twojego biznesu, który promujesz na Facebooku.


Jeśli jeszcze nie przeczytałeś mojego bezpłatnego ebooka Jak sprzedawać więcej na Facebooku? to koniecznie kliknij w obrazek poniżej, pobierz go już teraz  i dowiedz jak stać się profesjonalistą na Facebooku!

4.4 (87.06%) 17 głosów

3
Dodaj komentarz

avatar
2 Komentarze
1 Odpowiedzi
0 Obserwatorzy
 
Najbardziej aktywny komentarz
Najciekawszy komentarz
3 Autorzy komentarzy
Konrad GanderaHalinaAnna Maria Autorzy ostatnich komentarzy
  Dołącz do subskrypcji komentarzy  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Anna Maria
Gość

Świetne praktyczne wskazowki! Dziekuje, Konrad!

Konrad Gandera
Użytkownik
Konrad Gandera

Dzięki Wielkie Aniu 🙂

Halina
Gość
Halina

Witaj Konrad ! bardzo czytelne i oczywiste i pomocne Twoje rady. Pięknie dziękuję !

Zobacz również

Uwaga! Popełniając te 8 błędów nigdy nie zbudujesz marki w Social Media!

Jak gromadzić potężnie duże nadwyżki finansowe?

Jak zrobić niesłychanie dobre pierwsze wrażenie na Facebooku?

TOP