fbpx

FORGOT YOUR DETAILS?

Jak zrobić niesłychanie dobre pierwsze wrażenie na Facebooku?

Pierwsze wrażenie wyrabiamy sobie po kilku sekundach od poznania konkretnej osoby.

Często jest tak, że spotykając kogoś na ulicy po chwili nasz mózg, poprzez sytuacje które doświadczyliśmy w naszym życiu, nasze przekonania. Rysuje nam się w głowie pewien obraz kim ta osoba może być.

Decydujemy wtedy o tym czy ta osoba jest przyjazna, czy jest godna zaufania, czy jest inteligentna, czy jest to człowiek sukcesu czy być może osoba bezdomna. Pierwsze wrażenie jest dziś kluczowe, ponieważ nie tak prosto je później zmienić.

Czy pierwsze wrażenie liczy się tylko spotykając kogoś na żywo?  Oczywiście, że nie.

Czy pierwsze wrażenie można sobie wyrobić spoglądając na profil danej osoby na portalu Facebook? Oczywiście, że tak. Czy korzystasz dzisiaj z portalu Facebook i innych mediów społecznościowych? Ile osób dziennie spogląda na Twój profil i wyrabia sobie pierwsze wrażenie o Tobie? Jakie treści udostępniasz na swoim profilu i co one mówią o Twoim sposobie myślenia?

Bardzo często okazuje się,  że pracodawca przed zaproszeniem na rozmowę kwalifikacyjną przegląda Twój profil Facebook  i dowiaduje się o Tobie wielu informacji,  rysując jednocześnie pewien obraz w głowie na temat Twojej osoby.

Twój znajomy,  z którym nie widzieliście się już jakiś czas, zanim zaprosi Cię na pyszną kawę, prezentację biznesową lub zimne piwo zapewne sprawdzi Twój profil na portalu, aby dowiedzieć się co w Twoim życiu się ostatnio wydarzyło.

Jeśli zajmujesz się marketingiem Internetowym prawdopodobnie masz kilkanaście, kilkadziesiąt lub kilkaset osób, które obserwują twoją tablicę Facebook. Przyglądają się twoim osiągnięciom, twojemu LifeStylowi, wartości którą im przekazujesz, obserwują to jak piszesz i o czym piszesz. Obserwują Cię. Niekiedy jeden post może zaważyć o tym czy ktoś skorzysta z Twojego produktu, dołączy do Twojego projektu lub zostanie jedną z kluczowych osób, których poszukujesz do swojego zespołu.

Coraz więcej osób traktuje dziś swój profil prywatny na Facebooku jako wizytówkę biznesową i ja do nich należę. Chcę Ci powiedzieć, że Twój profil na Facebooku to Twoja wizytówka w Social Media, która mówi o Tobie bardzo wiele, tworząc jednocześnie pozytywne lub negatywne pierwsze wrażenie o Twojej osobie, o tym kim jesteś. Wpisz sobie w wyszukiwarce www.google.pl twoje imię i nazwisko, zobacz co wyskoczy w pierwszych linijkach.

Kompromitujące zdjęcie

Czy zdarzyło Ci się wstawić kiedyś kompromitujące zdjęcie z imprezy na Facebooka? Mnie tak. Kiedy byłem nastolatkiem zdarzyło się nawet o kilka razy za dużo. Wtedy kompletnie nie zdawałem sobie  sprawy jakie konsekwencje może to nieść za sobą, na szczęście wtedy obyło się bez nich. Dziś wiem, że zdjęcie z „leszkiem” i kilkoma ziomkami „z dzielni” pod osiedlowym sklepem może być dużą przeszkodzą w zdobyciu nowej pracy oraz może zniechęcić do nas osoby, przez które jesteśmy obserwowani w Internecie. Zachowaj taką imprezę w telefonie i nie udostępniaj jej do sieci.

Chcę Ci przedstawić 3 fundamentalne zasady prowadzenia profilu prywatnego na Facebooku, aby stał się Twoją profesjonalną wizytówką, która robi niesłychanie dobre pierwsze wrażenie.

Jeśli to, co dotychczas przeczytałeś zainteresowało Cię – czytaj dalej.

 

1. Przejrzyste Zdjęcie Profilowe

Często spotykam się z profilami osób, które na zdjęciu profilowym mają podobiznę swojego pupila (kota lub psa) a niestety nie wygląda to dobrze. Czy mam przez to rozumieć, że w Twoim życiu pojawił się Harry Potter, który machnął czarodziejską różdżką i zamienił Cię w Cocker Spaniela? Bardzo często zauważyć można również konta osób, które nie mają żadnego zdjęcia profilowego. W tym momencie kojarzy mi się to najczęściej z osobą, która założyła fałszywy profil.

Bardzo ważne jest, aby zdjęcie profilowe pokazywało wyraźnie całą Twoją twarz. Może być to sama twarz, może być od klatki piersiowej w górę, ale bez okularów, które zasłaniają nasze oczy. Ważne, aby wyraźnie pokazywało Twoją osobę. Na moim profilu wygląda to w ten sposób, że jest to zwykłe zdjęcie na białym tle, zrobione w profesjonalnym studiu fotograficznym. 🙂

Poniżej Ci przekazuje 4 kluczowe zasady na temat zdjęcia profilowego na Facebooku:

Zasada 1: Twoje oczy zwrócone w obiektyw aparatu –  dzięki temu łapiesz od razu kontakt wzrokowy z czytelnikiem, nie uciekaj wzrokiem na boki.

Zasada 2: Twój prawdziwy uśmiech – nie uśmiechaj się sztucznie, bo to po prostu widać. Często spotykam się z tym, że część osób nie potrafi uśmiechnąć się do zdjęcia tak, jak uśmiechają się na co dzień. Jest na to oczywiście rozwiązanie, banalnie prosty sposób. Byłeś kiedyś szczęśliwy? Po prostu to zdjęcia przypomnij sobie tą sytuację, to uczucie.
W takim przypadku:
– Drogi mężczyzno – wyobraź sobie piękną kobietę w całej jej okazałości, jej idealną sylwetkę (panowie wiedzą co mam na myśli), a uśmiech od razu pojawi się na waszej twarzy
– Droga kobieto – wyobraź sobie swojego wymarzonego mężczyznę, takiego na widok którego całe Twoje ciało czuje się błogo, masz ciarki na plecach, a twarz promienieje ze szczęścia.

Zasada 3: Twój ubiór – ważne, abyś wyglądał schludnie i czysto, nie musisz od razu zakładać garnituru. Bądź naturalny. Ja na co dzień noszę koszulę i marynarkę, dokładnie tak też ubrałem się do zdjęcia. Pokaż siebie naturalnego, takiego jakim jesteś. Takiego ludzie Cię kochają.
Zasada 4: Twoje zdjęcie nie może być starsze niż 2 lata – bądź na czasie

Obraz może zawierać: 1 osoba, uśmiecha się, garniturPamiętaj, że najlepiej zrobić zdjęcie profilowe u fotografa w studiu, ale dzisiejsze Smartfony robią zdjęcia bardzo dobrej jakości, ważne aby zadbać o dobre oświetlenie. Jeśli się na tym kompletnie nie znasz poproś znajomego, który posiada lustrzankę i fascynuje się fotografią – na pewno zrobi Ci kilka bardzo dobrych ujęć.

 

2. Zdjęcie w Tle – Twój Bilboard w Social Media, który opowiada o Twojej pasji lub promuje to co kochasz/czym się zajmujesz.

Jeśli prowadzisz swój profil prywatny dla siebie i swoich znajomych (nie biznesowo), pokazując swoje prywatne chwile życiowe,  jako zdjęcie w tle warto wstawić  takie, na którym jesteś Ty i to co Cię w życiu pasjonuje. Jeśli kochasz koszykówkę – pokaż zdjęcie na którym widać Ciebie z piłką na boisku. Jeśli kochasz spędzać czas z rodziną i ona jest dla Ciebie największą wartością – wstaw wasze wspólne zdjęcie z wycieczki, spaceru w parku.

Jak pisałem wcześniej, ja swój profil prywatny prowadzę biznesowo pokazując swoje wartości, rezultaty tego co robię, oraz LifeStyle. W Twoim zdjęciu w tle powinny znaleźć się trzy kluczowe informacje: Twoja Postać, Twoje Imię, Krótka informacja czym się zajmujesz.

Przykład:

Warto w takim przypadku zdjęcie w tle wykorzystać, aby zakomunikować innym czym się zajmujesz:

  • Jeśli prowadzisz blog o rozwoju osobistym – zrób fajną grafikę z Twoim najnowszym wpisem na blogu, a w opisie zrób przekierowanie do strony,
  • Jeśli jesteś trenerem personalnym – pokaż zdjęcia metamorfozy Twoich podopiecznych i podaj kontakt do siebie lub stwórz swoją wizytówkę, pokazując w jaki sposób możesz pomóc swoim klientom,
  • Jeśli pracujesz w branży nieruchomości – pokaż w zdjęciu w tle, że możesz komuś pomóc w wynajęciu, inwestycji, kupna/sprzedaży nieruchomości,
  • Jeśli występujesz publicznie – pokaż wydarzenie na jakim w najbliższym czasie można Cię zobaczyć i opisz czego nauczy się uczestnik oraz w jaki sposób zdobyte umiejętności mogą zmienić jego życie,
  • Jeśli prowadzisz sklep zielarski – pokaż najnowszą promocję danego produktu i opisz w jaki sposób może on wspomóc zdrowie potencjalnego konsumenta.

To tylko przykładowe pomysły, wskazówki, które mogą pomóc Ci w stworzeniu własnego zdjęcia w tle. Pamiętaj, żeby Twoje w zdjęcie w tle było dopasowane do Smartfona, bo 80% użytkowników Facebooka korzysta z telefonów.

3. „O mnie” – informacje, które opisują Cię w kluczowy sposób

Zastanów się jak często zdarza Ci się zerkać na czyjś profil na Facebook’u, a w informacji  w miejscu PRACY czytasz: „Wyższa Szkoła Robienia Hałasu”, „Szlachta nie pracuje”, „Tester w firmie Durex”. Faktycznie przyszły pracodawca nie byłby zachwycony czytając te informacje, aczkolwiek mogę się mylić.

 

(Źródło: www.demotywatory.pl)

 

Jestem w 100% pewien, że Ty takich rzeczy nie wpisujesz, ponieważ jesteś świadomym czytelnikiem. Natomiast są pewne osoby, które znamy i być może warto im podesłać ten artykuł,  aby uświadomiły sobie podstawy budowania marki osobistej na Facebook’u.

Prezentacja

Prezentacja – wiele osób w ogóle nie korzysta z tej opcji, dla mnie jest to jedna z kluczowych możliwości, aby móc się zaprezentować. Tutaj mamy do zastosowania 140 znaków, gdzie możemy przedstawić swoją osobę. Postaraj się zaciekawić użytkownika Facebooka, ale nie pokazuj całości tego co robisz, aby zainteresować odbiorcę. Ja zrobiłem to w ten sposób. 🙂

 

 

Informacje „O mnie”

  1. Praca– warto pokazać, gdzie dziś pracujemy, co dziś robimy, w jakim uczestniczymy projekcie, co przynosi nam dochód, czego jesteśmy twórcą, np.:- jeśli pracujesz na etacie np. jako kierownik sprzedaży w TESCO napisz: Kierownik Sprzedaży w: TESCO
    – jeśli prowadzisz swój blog, np.: Założyciel w: Pierwszy Milion Przed 30-stką,
    – jeśli jesteś trenerem personalnym np.: Trener Personalny w: Fitness Academy,
    – jeśli jesteś dyrektorem banku np.: Dyrektor Regionalny w: ING Bank Śląski,
    – jeśli jesteś założycielem firmy z agencją nieruchomości np.: Założyciel w: Nieruchomości Kowalski.
  2. Studia– warto zaznaczyć tutaj jaki mamy stopień wykształcenia, dodaj ten poziom wykształcenia, który masz najwyższy:- jeśli studiujesz lub studiowałeś (zaznacz prawidłową opcję), np.: Studiuję: Marketing i Zarządzanie w: Uniwersytet Wrocławski lub Studiowałem: Marketing i Zarządzanie w: Uniwersytet Wrocławski.
  3. Miejsce zamieszkania– nie będę się tutaj rozpisywał, warto podać swoje aktualnie miejsce zamieszkania, aby wszystkie informacje odpowiednio się prezentowały. Możesz również wpisać miejsce skąd pochodzisz.

Zobacz jak wygląda to na moim profilu: https://www.facebook.com/konrad.gandera 🙂

Zdjęcia, które dodajesz

Zdjęcia – ostatnie zdjęcia które dodałeś, zdjęcia na których jesteś oznaczony. Bardzo ważne jest to, żebyś przejrzał wszystkie zdjęcia i pousuwał znaczniki ze zdjęć, które nie wspierają Cię w prowadzeniu Twojego biznesu, być może jest to zdjęcie z imprezy, być może zdjęcie które kompromituje Twoją postać. Czas zrobić porządki i usunąć „śmieci” z Twojej wirtualnej wizytówki w Social Media.

 

 

Zobacz też jak wygląda mój profil w pełni – to właśnie całość tworzy Twoją wizytówkę. 🙂

 

Zachęcam Cię do obserwacji mojego profilu, abyś był na bieżąco z tym co robię na co dzień na Facebooku, kliknij na mój profil www.facebook.com/konrad.gandera– następnie kliknij OBSERWUJ i WYŚWIETLAJ NAJPIERW. Teraz możesz być pewien, że żadna informacja Ci nie ucieknie sprzed nosa i możesz na bieżąco inspirować się tym co robię.  🙂

Pamiętaj, że 80% użytkowników Facebooka korzysta z niego na co dzień przez Smartfon, dlatego bardzo ważne jest, aby Twój profil Twoje zdjęcia, były dopasowane do Smartfona.

Jestem pewien, że od teraz Twój profil Facebook będzie Twoją najlepszą wizytówką w sieci. To naprawdę bardzo ważne w jaki sposób pokazujesz siebie i swój wizerunek. Facebook jest dziś największym portalem społecznościowym, na którym jest już ponad 2 miliardy użytkowników, dlatego warto wyróżnić się z tego tłumu.

Tych kilka prostych kroków, które Ci pokazałem są naprawdę niezwykle łatwe do zastosowania. Jeśli tylko je wdrożysz, będziesz mógł w szybkim tempie cieszyć się świetnym wizerunkiem online. Dzięki tym wskazówkom zaczniesz być odbierany w sieci jaki osoba autentyczna, prawdziwa, ciekawa, interesująca a jednocześnie będziesz pokazywał siebie w sposób naturalny.

Mocno w Ciebie wierzę, że jesteś osobą, która w unikalny i wyjątkowy sposób przedstawi swój profil na Facebooku.

Hej! Jeśli jeszcze nie przeczytałeś mojego bezpłatnego ebooka Jak sprzedawać więcej na Facebooku? to koniecznie kliknij w obrazek poniżej, pobierz go już teraz  i dowiedz jak stać się profesjonalistą na Facebooku!

5 (100%) 8 głosów

Dodaj komentarz

avatar
  Dołącz do subskrypcji komentarzy  
Powiadom o

Zobacz również

Uwaga! Popełniając te 8 błędów nigdy nie zbudujesz marki w Social Media!

Jak gromadzić potężnie duże nadwyżki finansowe?

Jak zrobić niesłychanie dobre pierwsze wrażenie na Facebooku?

TOP